Produsele achizitionate la distanta se returneaza in conformitate cu O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 15 zile calendaristice de la primirea produsului. Returnarea produselor se face personal la sediul firmei sau prin serviciul de curierat pe cheltuiala cumparatorului, dupa ce in prealabil a fost efectuata o notificare scrisa la adresa comenzi@zazui.ro, cel tarziu in a 30-a zi de la data primirii si verificarii produsului.
Expedierea produselor dupa expirarea termenului de 15 de zile calendaristice nu are drept efect rambursarea contravalorii produselor.
Conform Art. 13 din O.U.G. 34/2014, ZAZUI.RO va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil (in maxim 30 zile) de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata nu include cheltuielile de transport.
Art. 12 din O.U.G. 34/2014, mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In cazul in care produsele returnate sunt obiecte ce necesita montaj, nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, desfacute din ambalajul original, deteriorate, deformate, prezentand urme de uzura, cu zgarieturi samd.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47 din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna conform art.16 din OUG 34/2014:
– produse confectionate la comanda sau dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
– produse care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid;
– produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
– produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
Rambursarea contravalorii produselor returnate se va face integral, cu exceptia costurilor de transport. In plus, se va lua in calcul diminuarea valorii produselor datorita utilizarii necorespunzatoare sau deteriorarii acestora in cursul transportului.
Rambursarea se va face prin transfer bancar in contul indicat de cumparator. Suportarea comisioanelor si a altor costuri specifice cade in sarcina fiecarei parti, conform contractelor specifice pe care le are incheiate cu institutia bancara.
Pentru